איך בוחרים מפקח בניה

מי שמתמצא מעט בתחום הבניה של פרויקטים, ואפילו לא פרויקט מורכב במיוחד אלא סתם כך בניית הבית שלכם או משהו דומה, יודע היטב שאיש המקצוע החשוב ביותר בשטח יהיה מפקח הבניה, ולא דווקא המהנדס, היזם או דמות אחרת שנראית כלוקחת אחריות משמעותית, שגם באלו אין לזלזל. בכל מקרה תמיד מרבית האחריות תתנקז לנקודה המרכזית שהיא המושכת בחוטים והיא נוטלת את האחריות המירבית על התפקוד היעיל של תהליך הבניה. פיקוח בניה הוא בעצם שם כולל לסמכות המרכזת את העבודה בשטח, ותחת הכותרת הזו יש כל כך הרבה פרטים קריטיים שדורשים יכולות גבוהות של תפקוד, פתירת בעיות, תכנון וגמישות, עמידה על עקרונות וסמכותיות, ועוד המום תכונות חשובות וידע מקצועי רחב שיידרש בכל מיני פינות נסתרות שמחכות לכם בעיקול הקרוב במהלך ביצוע הפרויקט, שהוא אגב- לוקח קצת יותר מיומיים שלושה.

אז מי ידע לבחור לי מפקח

באופן כללי, הדרך הראשונה של כולנו לבחור איש מקצוע היא באמצעות המלצות חברים, וזה בהחלט דרך שלא כדאי לזלזל בה, אבל לצד זאת חשוב לזכור כי לא כל חבר דורש את רף העבודה שאנחנו מחפשים, ולכן לפעמים חבר יהיה מרוצה מאיש מקצוע ברמה נמוכה שאנו ממש לא נתחבר אליה, במקביל, לפעמים החבר גר במרחק מיקום ולכן בחר איש מקצוע שגר באזורו, נגישות איש המקצוע היא חשובה כיוון שלפעמים מתעוררות בעיות שדורשות זמינות מיידית, ולכן פעמים רבות לא יהיה לכם כדאי לבחור איש מקצוע שגר במרחק משמעותי, למרות הפיתוי של המלצות חברים. חברות פיקוח בניה מסוימות לוקחות על עצמן פרויקטים ענקיים שיגרמו לפרויקט שלכם ליפול בין הכסאות ולא לזכות למלוא תשומת הלב, ויש עוד מקרים רבים בהם המלצת חבר לא תהיה יעילה דיה.

סומכים על חברות מקצועיות

לכן, כאשר ניגשים לחפש איש מקצוע על בסיס המלצות חברים או סתם שיטוט ברשת, כדאי לדעת לשאול את השאלות החשובות לפני שסוגרים עם מישהו כזה או אחר, קודם כל- מהי סמכותו ומהן התעודות שברשותו, ובמידה ויש לו תעודות רלוונטיות כדאי לשאול היכן הוא ממוקם, באלו אזורים הוא מעניק שירותי פיקוח באחריות מלאה, על מה הוא לוקח אחריות בתוך מארג העבודה, מהי תדירות ההופעה שלו בשטח ומה יקרה במידה ויתעורר משהו דחוף שלא בשעות הנוכחות שלו, ועוד כאלו שיבררו לכם את רמת השירות והמקצועיות שלו. מחפשים מישהו לסמוך עליו באמת? לכו על נעם סוריא הנדסה אזרחית, תהיו בטוחים.

דילוג לתוכן