איך לבחור נכון אוהל אירועים?

בכל יום מתקיימים אירועים רבים מאוד, במגוון רחב של מקומות. בדרך כלל יארח את האירוע מבנה קבע, אבל יש אופציה נוספת, פופולרית גם היא ובעיקר בעלת לא מעט יתרונות: אוהל אירועים. הפופולריות של קיום אירועים בדרך זו הובילה לכך שכיום יש מגוון עצום של אוהלים ייעודיים לקיום אירועים, גם להשכרה וגם למכירה. המידע בעמוד זה מפרט את היתרונות של האוהלים עבור אירועים ומציע קריטריונים לבחירת האוהל המיטבי.

צילום: pixabay

קודם כל הגודל של האוהל

באופן טבעי השיקול הראשון בבחירת אוהל אירועים הוא המידות של כל אוהל שמוצע לכם. באופן עקרוני כל אדם באירוע זקוק למטר מרובע אחד, כך שהחישוב הבסיסי פשוט. עורכים אירוע ל-100 משתתפים? אתם צריכים אוהל שהשטח שלו הוא בערך 100 מ”ר (למשל 10X10, או 12X8).

שימו לב: החישוב הנ”ל מתאים לאירוע עמידה. אם אתם מכניסים לאוהל שבו מתקיים האירוע גם שולחנות, כיסאות ועוד פריטי ציוד (למשל מערכת הגברה וכו’), סביר להניח שתצטרכו 2 מטרים רבועים לכל אדם. אם תרצו גם רחבה פנויה לריקודים או פעילות אחרת, השטח הנחוץ גדל עוד יותר. בהתאם ההמלצה שלנו היא להתייעץ עם מומחים. כשאתם מפרטים באוזני איש מקצוע בתחום האוהלים את מתווה האירוע, מספר המשתתפים, אופי הקהל וכו’, תוכלו לקבל תשובה מדויק וספציפית עבורכם לשאלה מהו הגודל האופטימלי.

על מה אסור להתפשר כששוכרים או קונים אוהל אירועים?

קריטריון חשוב אפילו יותר מהגודל הוא הבטיחות. למעשה, על הסעיף הזה אסור בשום פנים ואופן להתפשר. כשאתם עורכים אירוע – בת מצווה, מסיבת יום הולדת, גיבוש לצוות, כנס מקצועי והאפשרויות כמובן עוד רבות ומגוונות – יש לכם אחריות לשלומם של אנשים רבים. לכן, חובה לוודא שהאוהל תקני לחלוטין. דגש רלוונטי נוסף הוא יריעות עם חומרים מעכבי בעירה, וקחו בחשבון שגם הקמתו של האוהל חייבת להתבצע באופן מקצועי ולקבל אישור ממהנדס מוסמך (מהנדס קונסטרוקציה).

התאמה לתנאי האקלים

קיום אירוע באוהל מתאפיין במספר יתרונות משמעותיים, וביניהם האווירה המיוחדת, הקלילות ולרוב גם העלות הנמוכה בהשוואה לקיום אירוע במבנה קבע. החשש העיקרי מפני מימוש האופציה הזו, שכאמור זוכה לפופולריות רבה, הוא שאוהל לא מספק הגנה מלאה מפני פגעי מזג אוויר. החשש מובן, אבל אין לו אחיזה במציאות: אוהל אירועים הוא מוצר שיודע לחסום גשם ורוחות (כולל עזות), ומצד שני אפשר לייצר בו טמפרטורה נעימה גם בימי הקיץ הלוהטים, באמצעות הוספת מזגן מתאים.

אוהלים מיוחדים לאירועים

כל אוהל מייצר באופן טבעי אווירה ייחודית. אם תרצו להפוך את האירוע שלכם לעוד יותר מיוחד, תוכלו לבחור למשל אוהל שאנטי – אוהל שמטרתו הצללה קלילה ואווירה בלתי מכופתרת. אופציה נוספת, בקצה השני של הסקאלה, היא אוהל יוקרתי שמשדר לאורחים מהרגע הראשון, עוד לפני שנכנסו פנימה, שמדובר באירוע מושקע מאוד. יש גם אוהלים בדואים, אוהל אירועים שקוף, אוהלים עגולים ועוד ועוד – כך שתוכלו למצוא אוהל שמותאם באופן מושלם לאופי האירוע שלכם.

דילוג לתוכן