איך שומרים על בטיחות התינוק מחוץ לבית?

אם כבר הבאנו לעולם ילד ולא מעט טרחנו בשביל זה ואולי גם קצת סבלנו…:) אז איך שומרים עליו כמו שצריך? ובנימה קצת יותר רצינית- אנחנו רוצים וגם חייבים לשמור על בטיחות תינוקנו, דואגים לכך עוד טרם הלידה אבל ברגע שהוא בידיים שלנו אנחנו מחויבים לכך פי כמה. אז בבית זה הרבה יותר פשוט אם כי דורש אחריות לא פחותה, שימת לב וערנות תמידית, אבל בחוץ? עגלות תינוק, במיוחד אלו הכוללות עריסה סגורה או בכינויה העממי “אמבטיה”, מעניקות לנו כהורים את הרוגע והביטחון שילדינו מוגנים לחלוטין בדרכים, ואנו יכולים בינתיים לדפדף בנייד, לערוך קניות, לפטפט עם חבר שפגשנו ומה לא, כל זאת בלב קל ובלי להעיף מבט אל העגלה. אז זהו שלא, ואפשר לומר- ממש לא.

מה עשוי לסכן תינוק בעגלה

המציאות מוכיחה שלמרבה הצער עגלה אינה מבטיחה הגנה לתינוק אם לא באמצעי זהירות נוספים המצטרפים אליה לכיסוי הביטחון המלא. אם זה נשמע לכם מוזר כדאי שתחשבו על זה שוב, הנה לכם רק חלק קטן מן הסיבות הגרועות לאסונות שעגלה לא תוכל להציל מפניהם: החלקה של עגלות תינוק לתוך הכביש בעת שההורה עצר לרגע להחליק על מסך הנייד או סתם כך לשיחה עם חברה, עגלות תינוק עשויות להיות מסוכנות לא רק בגלל הגלגלים, אלא גם למשל במידה והמושב אינו מחובר כראוי אל השלד מחוסר שימת לב, או שחיבור מסוים התיישן והחליד ואתם ” סוחבים” את זה עד שיהיה זמן ותקציב לעגלה חדשה, וזה רק הקצה.

עדיף בלי?

בהחלט תלוי. אין ספק שבמקרים בהם אתם יוצאים לדרך ארוכה רגלית, או מסתובבים עם הזאטוט באירוע המוני או שטח גדול מדי- יהיה הרבה יותר בטיחותי לקחת עגלת תינוק איתכם, אבל זה ממש לא מספיק כדי להיות רגועים.

מה ניתן לעשות?

עגלות תינוק זקוקות לאמצעי אבטחה. ראשית לכל, אל תסמכו לעולם על הגנת העגלה, אחזו בה היטב והציצו אליה ככל שיותר, הילד שלכם יקר מדי. שנית, חשוב לשים לב שכל חלקי העגלה מחוברים היטב על פי הוראות היצרן, שאף חלק חיבור אינו שבור ולו בקצותיו, ושאתם מודעים לאזהרות היצרן ככל שישנן. ואחרון-. יש לוודא שהעגלה תקנית, במצב טוב ויציב, ואינה זקוקה לתחזוקה או להחלפה. עגלה ישנה מדי עלולה להיות רעועה ומסוכנת. ג’ואי ישמחו כמובן לספק לכם שירות בעניין ולהציע לכם עגלות חדשות וחזקות העומדות בתקנים המחמירים בעולם.

דילוג לתוכן