המדריך המלא לקראת איטום עם חומר צמנטי

קבלן האיטום שלכם ממליץ על שימוש בחומר צמנטי? מחפשים חומרי איטום חזק ועמיד במיוחד? נסביר כאן מהו איטום צמנטי ומתי כדאי להשתמש בו. צמנט מורכב ממלט, חול ורכיבים פולימריים, השימוש בו מבטיח עמידות גבוהה מאוד בפני חדירת מים ונזילות. יישום יעיל של איטום צמנט מתחיל בהכנה של המשטח, על השטח להיות חלק ואחיד במטרה להבטיח איטום יעיל ואפקטיבי. יש לנקות היטב את השטח מאבק, שומן, ולכלוך. את העבודה נתכנן בהתאם לתנאים בשטח, יש הבדל בין איטום של קיר חיצוני לבין איטום קיר פנימי או רצפה. עבודות איטום עם חומר צמנטי מתבצעות באמצעות צוות מקצועי להבטחת איטום יסודי ומלא של המשטח כולו.

מתי נבחר איטום צמנטי?

  • שימוש ביתי פרטי – איטום מפני נזילות / חדירת מים, תיקונים באזורים רטובים או כאלו שמאופיינים בלחות גבוהה.
  • שימוש תעשייתי – פעולות איטום למניעת חדירת מים במפעלים ומתקנים. איטום צמנטי משמש גם בבריכות מים ציבוריות ופרטיות.
  • תחזוקה של מבנים תת קרקעיים – איטום יסודי של חניונים, מרתפים, מחצבות.

איך בוחרים נכון את שיטת האיטום?

טכניקת איטום יש לבחור בהתאם לתנאים בשטח, הצרכים וסוג העבודה. איטום ביטומני יהיה בחירה נכונה באזורים בהם נדרשת גמישות ויש צורך בעמידות בפני מזג אוויר קשה. שימו לב, איטום ביטומני ידוע כפחות עמיד בפני נזקי קורוזיה. איטום צמנטי אידאלי עבור מתחמים פנימיים וחיצוניים, אפשר וכדאי לבחור בו עבור מבנים תת קרקעיים. בהתאם להמלצה של קבלן איטום נקבע את שיטת האיטום הטובה ביותר ובמידת הצורך נעשה שימוש בשני סוגים של חומרי איטום.

יתרון בולט של חומר צמנטי כפתרון איטום

על פי בעלי מקצוע היתרון המשמעותי ביותר של החומר הצמנטי כפתרון איטום הוא אפשרות לאטום בקלות אזורים רטובים ולחים. זהו חומר קל מאוד לשימוש, אין צורך בערבוב של כמה חומרים. עם חומר צמנטי האיטום חזק, יעיל ועמיד לתקופה ארוכה. קבלני איטום מובילים ומנוסים בוחרים לעבוד באופן קבוע עם חומר צמנטי. מחירים של איטום עם חומר צמנטי נקבעים על פי גודל השטח, המיקום ודרישה לחומרי איטום נוספים. בהשוואה אל איטום ביטומני האיטום הצמנטי נחשב זול יותר. במשטחים בהם נדרשת עבודת הכנה משמעותית הדבר ניכר במחיר. שימוש במלט לטובת איטום מבטיח עמידות ארוכת טווח, לא יהיו נזילות ברצפה שנאטמה עם חומר צמנטי. מתלבטים בין איטום צמנטי לבין איטום בוטומני? חברת מיכאל גרינברג בע”מ מתמחה בציפויים מיוחדים באפוקסי, אם אתם מחפשים ריצוף חדש עם רמת גימור גבוהה צרו קשר למענה מקצועי ומדויק.

דילוג לתוכן