הסכם ממון: מתי כדאי לערוך ומה לכלול בתוכו?

גם זוגות שעומדים להינשא ונמצאים בשיא אהבתם יודעים היום שדברים לא בהכרח יישארו כך לנצח. כשליש מהזוגות בישראל מתגרשים בסופו של דבר ומדובר על תהליך לא פשוט. הסכם ממון נועד להקל על תהליך הגירושין בכל הקשור לחלוקת רכוש. את ההסכם מומלץ מאוד לערוך אצל עו”ד לענייני משפחה המומחה בתחום ולא לעשות זאת לבד גם אם כרגע הסיטואציה של גירושין נראית לכם רחוקה שנות אור מכם. ההסכם צריך לכלול התייחסות מלאה לרכוש שכל אחד מכם הביא איתו אל הנישואין, כולל מתנות או ירושות עתידיות וכן זכויות כמו פנסיה. מעבר לכך יש לקבוע כיצד יחולק רכוש עתידי שייצבר בהמשך. ניתן להוסיף גם סעיפים הנוגעים להתנהלות הכלכלית בכלל בחיי הנישואין.

משמורת משותפת- מה חשוב לדעת?

משמורת משותפת היא חלוקת זמן השהות של הילדים במחיצת כל אחד מן ההורים אשר משליכה גם על מידת המעורבות בפועל של כל הורה בחיי הילד (גם אם החלטות אמורות להתקבל במשותף גם במצב של משמורת מלאה לאחד ההורים). כאשר המשמורת היא משותפת, חלוקת זמני השהות בין ההורים היא שווה או כמעט שווה. כיוון שחלוקת זמני השהות משליכה גם על ההוצאות הכלכליות בהן נושא כל הורה, כאשר המשמורת משותפת וחלוקת זמני השהות שווה גם המזונות ירדו משמעותית. עדיין יתכן שיהיו מזונות בשל הוצאה גדולה בה נושא אחד הצדדים או כאשר ישנו הבדל ביכולת ההשתכרות ומצבו הכלכלי של כל צד.

כיצד לבחור את עורך הדין שילווה אתכם במהלך הגירושין?

תהליך הגירושין הוא לא פשוט ועוסק בנושאים רבים עד שכל צד חופשי ללכת לדרכו הדברים מורכבים כמובן הרבה יותר כאשר ישנם ילדים. גם כאשר הקשר בין בני הזוג המתגרש הוא טוב יחסית חשוב לבחור עורך דין גירושין מומלץ שילווה את התהליך ויהיה שם לכל בעיה שמתעוררת. אם הקשר הוא טוב והתקשורת תקינה, כדאי לנסות ולהגיע להסכם גירושין בהליך גישור אותו יוביל עורך דין המתמחה בגירושין וגם מוביל הליכי גישור. ניתן גם שההגעה להסכם תהיה במו”מ בו ייוצג כל צד ע”י עורך דין אחר. בכל מקרה חשוב ניסיון רב בתחום, ידע נרחב בחוקים הנוגעים לגירושין וגם אינטליגנציה רגשית ואמפתיה שכן מדובר על נושא רגיש בו רגשות משפיעים על התהליך וההתנהלות ועורך הדין צריך לדעת כיצד לתת מענה ולגשת לדברים גם כשישנה הצפה של רגשות.

עו”ד ונוטריון  טל פרי הוא עו”ד לענייני משפחה בעל ניסיון רב בתחום, הן בהובלת הליכי גישור והן בייצוג הלקוח במו”מ בבית הדין ו/או בבית המשפט בצורה הטובה ביותר. מוזמנים ליצור קשר.

דילוג לתוכן