כל מה שצריך לדעת על התמכרות להימורים

התמכרות להימורים היא מחלה בפני עצמה. חלק מהאנשים עלולים לטעות ולחשוב שלא מדובר בהתמכרות אלא בתכונת אופי רעה. התהליכים שבהם מתבטאת המחלה, לעומת זאת, מקבילים לתלות כימית בסמים או אלכוהול. למטפלים ולצוות של מכון בראשית ניסיון רב בתהליכי גמילה מהימורים והפרעות אחרות של שימוש בסמים ואלכוהול. הכלה, אהבה והקשבה הם כלים המסייעים לאנשים להיגמל מהימורים. לא משנה עד כמה המצב מאתגר, צוות המומחים של המרכז ערוך להציע סיוע מקצועי.

במילים פשוטות התמכרות להימורים- מה זה?

התמכרות להימורים מאופיינת בדחף סוחף ובלתי נשלט להמר, וזוהי סוג של התמכרות שמתפתחת במהירות. בדרך כלל, זה מתחיל בילדות כאשר אדם צופה במבוגרים משחקים משחקים כמו קלפים או משחקים אחרים תמורת כסף. התמכרות להימורים יכולה לפרוח בסביבה המאפשרת ומחזקת את התלות בהימורים, כאשר בנוסף באדם קיימות תכונות אישיות כמו קנאה לעשירים, צרכנות, מתן ערך גבוה לנכסים חומריים, חיפוש כוח באמצעים פיננסיים וכו’. כשאתם מנצחים, אתם מרגישים מרוממים ורוצים לשחק שוב. כשאתם מפסידים, אתם רוצים להחזיר את ההפסד ולא מצליחים לעצור. התמכרות להימורים היא הנפוצה ביותר בקרב בני נוער. מתבגרים פונים לרוב להימורים כמנגנון התמודדות עם מגוון נושאים, לרבות בידוד חברתי, חוויות טראומטיות, רמות גבוהות של לחץ, בריונות, השינויים ההורמונליים הנלווים להתבגרות וחוסר תמיכה חברתית מאנשים קרובים או מערכות משפחתיות לא מתפקדות. במרה בו אתם מזהים התמכרות להימורים, דרך הטיפול הטובה ביותר היא פניה אל מרכז גמילה פרטי בראשית.

שיטות נפוצות לטיפול בגמילה מהימורים

בדומה לסוגים אחרים של התמכרות, הימורים משנים חלק בתפקוד המוח, שאחראי על שליטה עצמית. זו סיבה נוספת לכך שהמכורים לא מצליחים לעצור את עצמם מהימורים. הם לא מבינים שיש להם מחלה קשה. הם רואים במשחקים רק תחביב או סוג של שעשוע. בשלבים הראשונים של התמכרות להימורים, פנייה לסיוע מקצועי צריכה להיות המטרה הראשונה. טיפול פסיכולוגי עקבי, הן אחד על אחד והן במסגרות קבוצתיות, יכול לסייע בפיתוח נקודות מבט חדשות, וכך גם בביסוס ערכים ומטרות אישיות. טיפול מקצועי עוזר לגבש תוצאות, מקנה מיומנויות הצלחה חברתית, משמעת עצמית וביטחון עצמי. ריפוי בעיסוק, שגרת יומיום מובנית, תקשורת עם אנשים תומכים ומדריכים לחיים ממלאים תפקיד משמעותי בתהליך גמילה מהימורים. הפסקת הימורים אינה חייבת להיות התעלמות מאתגרים של החיים האמיתיים, אלא, מדובר בלימוד להתמודד איתם ובניית חוסן נפשי כדי להתגבר על התמכרות ולא לגרום להישנות גם לאחר סיום הטיפול. ניתן ליצור קשר עם מרכז גמילה בראשית למידע נוסף.

דילוג לתוכן