כל מה שרציתם לדעת על מחליף חום

בבנייני מגורים אחד הרכיבים החשובים ביותר הם מחליפי חום המאפשרים את אספקת המים הטובים והחמים אל הדיירים. זהו רכיב שבלעדיו קשה ליהנות ממים חמים. הרכיב הינו סולארי ואיכותי והוא קריטי בתחום המערכות הסולאריות. איך זה עובד, למה חייבים אותו ומאיפה מתחילים? כל התשובות לשאלות כאן.

מחליף חום – מהו ואיך הוא מייעל את תהליך חימום המים?

מערכות סולאריות משמשות לחימום המים בבניינים רבים, והמודעות הגבוהה בשנים האחרונות הביאה למהפכה בתחום זה שחלו בו שינויים רבים ואיכותיים. החוק קובע שחשוב להתקין דוד שמש בבניינים ובמגדלי מגורים. הסיבה היא כמובן חיסכון בחשמל ככל שניתן. במהלך ההתקנה מתקינים מחליף חום. רכיב זה דואג לכך שהמים שעוברים בקולט הדוד לא חודרים באמצעות הצנרת אלא זורמים אל תוך מערכת שהינה סגורה, ואז עוברים בתוך הרכיב הממוקם בתוך הדוד. הרכיב מתחמם, ובכך מחמם את המים עצמם. תהליך זה גורם לסיטואציה בה יש בצורה תמידית מים שהינם חמים בלי קשר למרכז של הקולטים מהדירה.  

האם צריך דוד שמש אם יש את הרכיב בתוך הדוד?

החוק מציין שחייב להתקין דוד שמש עם מחליף החום בבניינים שהינם עד לתשע קומות. כך יצא שממש כמו מזגנים ומסתורי כביסה, גם דודי השמש והקולטים הנסתרים הפכו להיות חלק בלתי נפרד על עיקרון רכיב זה. בניינים גבוהים במיוחד ומגדלי קומות משלבים את דוד השמש במסתור ייעודי מראש שנכלל בתכנון המקדים האדריכלי, ומשולב בתור חלק מהעיצוב של המבנה עצמו. כמו כן, יש גם רשויות מקומיות שלא מאשרות את הצבת הדוודים בגג הבניינים בין אם מבחינה אסתטית ובין אם מבחינה בטיחותית. 

מה היתרונות ברכיב זה?

לרכיב זה מגוון של יתרונות מהותיים, לא בכדי מחליף החום חשוב ובסיסי. היתרונות המרכזיים הם בעיקר:

  • מניעה של קורוזיה ואבנית

בגלל המערכת הסגורה וחילוף המים הטכנולוגיה מאפשרת מענה מהיר וקל לבעיה של קורוזיה ואבנית הנמצאים במים בישראל. אלו הורסים וסותמים את הצנרות. ברגע שיש מניעה, קל יותר לתחזק את המערכת. 

  • חוסכים במקום

באמצעות השיטה הזאת אין באמת צורך להציב את הדוד על הגג של הבניין. וכך למעשה חוסכים מקום בשטח הגג. בדרך כלל הדוודים ימוקמו בדירה עצמה, או בחדר המדרגות בתור חלק מהמערכת המרכזית. 

בכל תהליך בו אתם רוכשים מחליף חום או מבקשים מידע חשוב שתהיו מלווים באנשי המקצוע הטובים ביותר שיעניקו לכם גב, מענה ראוי, ויתאימו לכם אישית את המוצרים שאתם צריכים. חברת בל תשתיות, מהמובילות בישראל בתחום פתרונות החימום וההסקה מעניקה שירות אדיב וסבלני לצד מקצועיות ברמה גבוהה. לחברה צוות מקצועי בעל וותק וניסיון, צרו קשר כבר כעת.

דילוג לתוכן