לפתור דברים מחוץ לבית המשפט בכל תחומי החיים

הדרך המוכרת להגיע להכרעה בעניינים שאין עליהם הסכמה היא באמצעות הליך משפטי. לרוב, כאשר קיימת מחלוקת בין צדדים או כאשר נגרם נזק למי מהצדדים,  הניזוק יגיש תביעה, ינהל הליך משפטי עד להכרעת בית המשפט. הליך משפטי מתנהל בין שנה למספר שנים, עלותו גבוה וקיים חוסר וודאות לגבי תוצאותיו. רוב ההליכים המשפטיים מתנהלים בין צדדים המכירים היטב אחד את השני, אשר עשו עסקים יחד, בצעו אחד עם השני עסקאות קניה ומכירה של שירותים ומוצרים, או אף בסכסוך בין בני זוג או מחלוקות אחרות במשפחה .  במגזר העסקי קיימת עדיפות לניהול סכסוך בהליכים אלטרנטיביים גם מההיבט של סודיות ההליך אל מול משפט פומבי. גישור עסקי הנו הליך קצר, יעיל ומוביל בימנו לפתרון סכסוכים.

מה ההבדל בין גישור לבין בוררות?

ראשית, נציין את המשותף בין השניים שהוא משמעותי: דרכים להכריע או להגיע לפתרון בנוגע למחלוקת או סכסוך מחוץ לכותלי בית המשפט. כאמור, הליך משפט יכול להתנהל זמן רב ולכן, במחלוקות במגזר העסקי קיימת העדפה להימנע מהליך משפטי. ההבדל בין בוררות לבין גישור עסקי הוא באופן בו מתנהל התהליך ובאופן בו מגיעים להכרעה. הליך גישור נעשה בהובלת מגשר ובהכוונתו בכך שהוא מסייע לשני הצדדים להגיע להסכם שיהיה מקובל על שניהם. בבוררות, לעומת זאת, הבורר יקבל את הסמכות להכריע בעניין. בורר ממונה ע”י שני הצדדים ולרוב, ההסכמה על פתרון מחלוקות באמצעות בורר היא עניין שנקבע עוד בחוזה הנחתם בין שני הצדדים עם תחילת הפעילות העסקית ביניהם, או בהחלטה משותפת של הצדדים לפתור את הסכסוך בדרך של הכרעה באמצעות בוררות.

כיצד לבחור עורך דין לליווי משפטי של העסק?

ניהול עסק הוא עניין מורכב מכל הבחינות, כולל בהיבט המשפטי. בעל עסק חותם על חוזים עם לא מעט גורמים. ישנם עניינים בעלי אופי משפטי שיכולים לצוץ בשגרת העבודה ולעיתים להיות מורכבים במיוחד כמו מחלוקות וסכסוכים פנימיים או חיצוניים. לכן, חשוב לבחור עורך דין שיהיה לצידכם ויספק ליווי משפטי וייעוץ בכל נושא. חשוב לבחור עורך דין המומחה בתחום העסקי, בעל ניסיון במשפט האזרחי מסחרי, דיני חברות וגם דיני עבודה. כדאי לבחור עורך דין שיהיה זמין וגם קרוב גיאוגרפית כך שאם אתם נמצאים באזור חדרה, בחרו עורך דין בחדרה שיהיה גם קל ונוח לגשת אליו פיזית אם צריך. תחושת הנוחות צריכה להיות גם בקשר שלכם איתו, שתהיה הבנה, פתיחות ותחושה נוחה לפנות אליו בכל שאלה.

עו”ד רפאל בן עזרא מתמחה במשפט האזרחי מסחרי. הוא מעניק ליווי שוטף וייצוג לעסקים וחברות במגוון נושאים וכן מוביל הליכי גישור עסקי. מוזמנים ליצור קשר.

“המידע המוצג בדף זה הינו כללי, ואינו מהווה יעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי”

דילוג לתוכן