מדוע חשוב ליווי עורך דין גם למוכר בעסקת מקרקעין?

עסקת מקרקעין היא מורכבת לשני הצדדים הלוקחים בה חלק, הן לקונה והן למוכר. אמנם הקונה הוא זה המשלם את מיטב כספו, אך עבור המוכר הדירה היא חלק משמעותי מאוד מן הרכוש שלו, ופעמים רבות הוא תלוי במכירת הדירה לצורך קניית דירה חלופית, כך שהסכום שיקבל וגם האופן בו ישולם: מספר תשלומים ומועדי העברת הכספים, הם חשובים מאוד. לכן, המוכר צריך להיות מלווה ע”י עו”ד מכירת דירה. הוא גם ייעץ לו בכל הנוגע למיסוי, נושא שהוא משמעותי מאוד בכל הקשור לעסקאות מקרקעין בכלל הסכום הגדול העומד על הפרק, במיוחד כאשר זוהי דירה שאינה דירה ראשונה.

להתחיל את חייה של החברה ברגל ימין- איך עושים את זה?

הקמת חברה היא עניין מורכב. ראשית, ההחלטה האם להגדיר עסק בתור חברה בע”מ צריכה להישקל היטב. מעבר לכך, חשוב שהגורמים המרכזיים בחברה, שהם מייסדיה, יהיו מתואמים ביניהם, שנושאים שונים יהיו ידועים מראש, בין אם נושאים הקשורים להתנהלות החברה כמו חלוקת תפקידים וסמכויות, חזון החברה, מטרותיה, האופן בו יושקעו הכספים הראשונים ועוד, ובין אם נושאים טכניים כמו חלוקת המניות, בחירת דירקטורים, זכות סירוב לבעל מניות ועוד. הסכם מייסדים הוא המסמך הבסיסי שצריך לכלול התייחסות מלאה ומפורטת לכל הנושאים הללו. חשוב לערוך את ההסכם בעזרת עורך דין המתמחה בתחום, עורך דין חברות שיש לו ניסיון רב בליווי חברות בנושאים שונים, כולל עריכת הסכם מסוג זה.

כיצד לבחור את עורך הדין שילווה את החברה באופן שוטף?

כאמור, הקמת חברה היא מורכבת וכוללת מספר שלבים. ההסכם הנחתם בין מייסדי החברה הוא מסמך חשוב. מסמך חשוב נוסף הוא תקנון החברה, והוא מהווה תנאי לרישום החברה אצל רשם החברות. חשוב לבחור עורך דין מתאים לליווי התהליכים השונים. חשוב שיהיה עורך דין חוזים בעל ניסיון וידע רב בדיני חוזים, במיוחד כאלה הקשורים למשפט המסחרי ודיני חברות. עריכת חוזים והסכמים היא חלק מהותי לא רק בתחילת דרכה של החברה אלא בפעילותה השוטפת, כשישנם הבדלים בין חוזים והסכמים שונים: חוזים מול משקיעים, עם דירקטורים ובעלי מניות נוספים, חוזים מול ספקים, לקוחות ועובדים. עורך הדין המלווה את החברה צריך להיות מנוסה בעריכה וטיפול החוזים מכל הסוגים ולהיות גם בעל יכולות גבוהות לניהול מו”מ.

עו”ד כרמית ודיסלבסקי מתמחה בדיני חברות ובמשפט במסחרי בכלל כמו גם בדיני חוזים, מקרקעין ועוד. כל לקוח מקבל את הייצוג והליווי המקצועיים ביותר. מוזמנים ליצור קשר.

דילוג לתוכן