מי ינהל את הרכבים שלנו

כל מנהל חברה שמעט גדלה ובצי הרכב שלה היא מונה כבר כמה וכמה כלים משמעותיים, שואל את עצמו במוקדם או במאוחר את השאלה הזו: את מי אבחר לנהל את צי הרכב שלנו?. ניהול צי רכב הוא משימה אחראית מאין כמוה, ומצד שני- משימה שכמעט בלתי אפשרי לנהל היטב כאשר במקביל לכך אתם מנהלים את החברה כולה. משימות ניהול החברה והעול הכרוך בכל אלו ממלאות את סדר יומו של מנהל חברה עד אפס מקום וגם כך מלוות אותו בחלומותיו, הרעיון שהולך ותופס תאוצה בעולם הניהול הוא מיקור חוץ עבור לא מעט משימות ניהול הנלוות מכורח המציאות לתפעול הטכני של הארגון, כך שמתפנה נפח זמן ותשומת לב עבור המשימות החשובות באמת. כך למשל מעבירים את התחזוקה המקומית למיקור חוץ, את הפרסום והיח”צ, ולפעמים אפילו את המענה הטלפוני. והנה, גם ניהול צי הרכב מצא את מקומו במארג.

מי יכול לנהל את צי הרכב

באופן עקרוני כל עוד הצי שלכם מונה מספר מצומצם של רכבים, אתם בהחלט יכולים להעניק את הניהול שלהם לבן הדוד הנחמד או לחבר קרוב, או לחילופין למי מן העובדים שלכם. אבל במקרה שמדובר בצי משמעותי יותר, אתם תגלו שעדיף לכם להעניק את האחריות על כך למישהו שהתפקיד מתאים למידותיו. זה יכול להיות רק מישהו שפנוי כולו לניהול הצי, ועוד משהו, חשוב שיהיו לו אכן יכולות ניהול ברמה כזו או אחרת. אבל, במידה ואתם חייבים על פי חוק באחזקת מנהל צי, בהתאם לכמות הרכבים בצי שלכם, אתם תגלו שרק קצין בטיחות בתעבורה יכול להיות הדמות הרלוונטית.

מי מורשה בחוק לנהל צי רכב

ניהול צי רכבים של חברה המונה יותר מארבעים כלים, או 20 כלים במקרה שמדובר בכלים כבדים, חייב להיות בידי קצין בטיחות מורשה בתחום. אלו הם אך ורק בעלי תעודה בתחום, שעברו הכשרה מקיפה בכל מה שקשור לחוקים, בטיחות, ניהול ועוד שלל כלים ומיומנויות שמאפשרים להם אכן למלא את כל התפקידים שעשויים לבוא לידי ביטוי בחיי החברה. כך למשל הכשרת הנהגים בחברה, מתן הנחיות הקשורות בכך, תפעול לוגיסטי וטכני של רישוי, בטיחות ותקינות כלי הרכב בצי, וגם כמובן נשיאה באחריות בכל הקשור לחוק במקרה ואי מי מן הרכבים בצי נתקל בבעיה או בעבירה כזו או אחרת. אם אתם מחפשים מנהל צי רכב שיעשה את זה כמו שצריך- דברו עם ג’קובסון שירותי בטיחות בע”מ.

דילוג לתוכן