סוגי מעצר ומה ניתן לעשות כדי להשתחרר

למשטרה יש זכות לעצור חשוד למשך 24 שעות לצורך חקירה ראשונית. מעבר לכך, עליה  לשכנע את בית המשפט שהדבר הכרחי. מעצר שנעשה לפני שהוגש כתב אישום הוא מעצר ימים, מעצר שיכול להיות למספר ימים בכל פעם, עד 15 ימים לפעם אחת ועד 30 יום סה”כ. סוג אחר של מעצר הוא מעצר עד תום ההליכים, מעצר שנעשה לאחר שכבר הוגש כתב אישום. עורך דין שחרור ממעצר יכול לשכנע את בית המשפט שהמעצר, בין אם מעצר ימים ובין אם מעצר עד תום ההליכים, אינו הכרחי באמצעות הצגת טיעונים מתאימים והצגת שאלות לנציג המשטרה או התביעה. הוא יעשה ככל שניתן כדי לשחרר ממעצר לחלוטין או לפחות להגיע להסכמה לגבי הקלה בתנאים, למשל באמצעות מעצר בית.

עבירות סמים: כשאנשים נורמטיביים מגיעים לחדר החקירות

ההתייחסות לסמים בארץ היא נוקשה מאוד, כולל לסמים קלים כמו מריחואנה. ישנו ניגוד מסוים בין העובדה שקנאביס מותר לשימוש עצמי עד כמות מסוימת ושקנאביס רפואי מסייע משמעותית לאנשים עם כאבים ובעיות רפואיות שונות, לבין ההתייחסות המחמירה של החוק בעניין. כאשר  מדובר על סחר בסמים, אנו מדמיינים בעיקר סוחר סמים אשר קובע עם אדם בקרן הרחוב ומוכר לו מנות סמים. פעמים רבות לא זו הסיטואציה. להיפך. אותם דילרים מכירים היטב את הכללים ויודעים איך לחמוק מהמשטרה. דווקא אנשים נורמטיביים אשר חילקו קצת סמים קלים במסיבה או מגדלים עציץ מריחואנה מוצאים את עצמם פתאום חשודים בעבירה חמורה של סחר, כאשר לא היתה הם כל כוונה לסחור. חשוב לפנות במקרה זה עוד לפני החקירה לעורך דין המתמחה בתחום כדי שינחה אתכם כיצד לנהוג בחקירה, מה לומר וממה להימנע.

מה שצריך לדעת על שימוע לפני כתב אישום

כאשר אדם עומד לפני הגשת כתב אישום נגדו בעבירה הנחשבת חמורה, עבירה מדרגת פשע, אחת הזכויות המגיעות לו היא שימוע לפני הגשת כתב אישום. בין אם מדובר על עבירות רצח או עבירה חמורה אחרת בה הוא עומד להיות נאשם, השימוע הוא  ההזדמנות האחרונה שלו להגן על עצמו. לעיתים ישנן ראיות או טיעונים אשר לא הועלו מסיבה כלשהי במהלך החקירות וכעת יש לנאשם הזדמנות להציג אותן בפני התביעה. הדבר יכול להביא לביטול כתב האישום לחלוטין או לפחות לביטול סעיפים מסוימים בו כך שהעבירה בה הוא נאשם יכולה להפוך להיות קלה יותר. חשוב להיות מיוצגים בשימוע ע”י עורך דין פלילי בעל ניסיון רב שימצא את הדרך לנצל את אותה הזדמנות בצורה הטובה ביותר.

עו”ד רונן בנדל הוא עורך דין פלילי בעל ניסיון רב בתחום. הוא מייצג את לקוחותיו ומלווה אותם במקצועיות רבה. מוזמנים ליצור קשר.

דילוג לתוכן