עבודה- נושא מורכב לכל הקשורים בדבר

עבודה היא חלק בלתי נפרד מחיינו. יש מי שעובדים באופן עצמאי ובעלי עסק או חברה ויש מי שעובדים כשכירים. דיני עבודה עוסקים בקשר הלא שוויוני שישנו בין עובדים לבין מעסיקים. המעסיק הוא ללא ספק בעל כוח הרב יותר ביחס לעובד ולכן חלק גדול מדיני עבודה נוגעים לזכויותיהם של העובדים וחובותיהם של מעסיקים כלפיהם, בין אם בתנאי עבודה, שעות, הפסקות, גובה שכר ומועד קבלתו, זכויות סוציאליות ועוד. עם זאת, עורך דין דיני עבודה מומלץ ובעל ניסיון יכול גם לספר על מקרים בהם ליווה וייצג דווקא מעסיק אשר עובד דרש ממנו פיצוי שלא בצדק או נהג כלפיו בחוסר הוגנות. בין אם אתם עובדים ובין אם מעסיקים שנתקלו בסוגיה משפטית הקשורה לעבודה, חשוב להתייעץ עם עורך דין המומחה בתחום שינחה אתכם כיצד לפעול ויוביל את התהליך.

כמה דברים שכדאי לדעת על תביעות ביטוח בקרן פנסיה

החל משנת 2008 מבוטח כל עובד בביטוח פנסיוני במסגרתו נעשית הפרשת כסף לטובת העניין מצד העובד וגם מצד המעסיק. כיוון שהרחבה זו היא חדשה יחסית, ישנם מעסיקים שלא הפרישו את כל הכסף הנדרש אלא רק לטובת פנסיית זיקנה ופיצויי פיטורין. במקביל, יש גם עובדים רבים שלא מבינים עד הסוף את משמעות הדברים. תפקידו של עורך דין פנסיה הוא לייצג את העובד מול המעסיק שלא הפריש כספים כחוק. במסגרת ההרחבה הביטוח הפנסיוני כולל גם ביטוח אובדן כושר עבודה. כדי לקבל את הפיצוי יצטרך העובד להגיש תביעה לקרן הפנסיה. מומלץ שאת התביעה ינהל עורך דין המומחה בתחום, כולל ניסוח התביעה וטיפול בכל שלביה עד קבלת הפיצוי המתאים.

כיצד מתמודדים עם התנגדות לצוואה?

כאשר מוגשת בקשה לרשם הירושות מצד היורשים להוציא צו קיום צוואה, הדבר מפורסם בעיתון מרכזי כדי לאפשר ליורש או אדם אחר עם עניין בדבר להגיש התנגדות לצוואה. באופן עקרוני, צוואה היא מסמך בעל תוקף משפטי ולכן זהו מסמך מחייב. עם זאת, עדיין ניתנת הזכות להגשת התנגדות. כאשר אדם מגיש התנגדות לצוואה, מומלץ ליורשים לפנות אל עורך דין התנגדות לצוואה שייצג אותם. עורך הדין יעשה כל שניתן כדי לפתור את הדילמה מחוץ לבית המשפט, למשל באמצעות עריכת הסכם חלוקת עיזבון (הסכם יורשים) שיהיה מקובל על כל היורשים, כולל על המתנגד לצוואה. אם הדבר לא צולח, הוא ייצג את היורשים בבית המשפט כאשר ההתנגדות הופכת למעשה לתביעה.

עו”ד עופרה קוניין היא עו”ד לענייני משפחה ועבודה. היא מלווה את לקוחותיה ומייצגת אותם באופן מקצועי ביותר ותוך מתן יחס אישי לכל לקוח. מוזמנים ליצור קשר.

דילוג לתוכן