עושים עסקאות בחו”ל? בדקו שאתם לא משלמים כפול

תשלום מס הוא נושא מורכב וחשוב לא רק במדינה שלנו אלא גם במדינות אחרות. היום, כשהעולם הוא כפר גלובלי ועסקים רבים פועלים גם בארץ וגם בחו”ל ישנו לעיתים בלבול לגבי האופן בו יש לשלם מס, כיצד לא להגיע למצב בו משלמים מס גם בתור תושבי ישראל וגם למדינה בה התבצעה העסקה. מלבד החוק בכל מדינה, ישנן אמנות מס בינלאומיות בנושא. אם אתם פועלים בארץ וגם בחו”ל חשוב להתייעץ עם עורך דין מיסוי בינלאומי כדי שינחה אתכם כיצד לפעול. ברוב המדינות והיום גם בישראל הזיקה לגבי תשלום מס לתושבי אותה מדינה היא פרסונלית ולא טריטוריאלית, אך במצב בו יש לשלם מס גם למדינה בה התבצעה העסקה, אמור מבצע העסקה לקבל על כך החזר מהמדינה באמצעות ניכוי הסכום החייב במס בארץ.

רילוקיישן: שינוי משמעותי שדורש הכנה מכל הבחינות

היום יותר מתמיד נפוץ מאוד שעובדים מקבלים הצעות לעשות רילוקיישן ולעבוד לפחות למשך תקופה בחו”ל עבור החברה דבר שבא לידי ביטוי בעולם ההייטק. התקשורת הבינלאומית הנוחה, הנגישות הגבוהה ותנאים נוספים הביאו לכך שרילוקיישן הוא פתרון טוב גם למקום העבודה וגם מהווה שינוי נחמד ומרענן לעובד. עם זאת, חשוב לבדוק נושאים רבים ובין היתר את השלכות המס לפני שמקבלים את ההצעה וגם לפני שעוברים, במיוחד במשפחה עם ילדים. מצד אחד, חשוב לבדוק מהו המקום בו תגורו, מהם מוסדות החינוך בו ואילו אפשרויות יש, איך ניתנים השירותים הרפואיים ומה עליכם לעשות כדי לקבל אותם. חשוב להגיע עם כל המשפחה כדי להתרשם מהמקום, להכיר אותו טוב יותר וגם ליצור כבר קשרים עם הקהילה, במיוחד הישראלית. מצד שני יש לבחון כאמור את  השלכות המיסוי בעת היציאה לרילוקיישן. לפני היציאה לחו”ל מומלץ להתייעץ עם עורך דין מיסוי בינלאומי אילו מיסים תצטרכו לשלם במקום וכיצד לא ליצור מצב בו אתם משלמים מס כפול: גם למדינה בה תגורו וגם בארץ.

הסכם מייסדים: כמה דברים שחשוב לדעת

חברה היא גוף מורכב המנוהל ע”י מספר אנשים וההבדל בינו לבין עסק של עוסק מורשה או שותפות הוא היותו ישות משפטית בפני עצמה. לכן, ישנם הסכמים שונים שיש לחתום עליהם הרבה לפני הקמת החברה בפועל, כאשר רק מתחילים להזיז את הדברים. הסכם מייסדים הוא אחד מהם אך הוא הבסיס לשותפות בין המקימים לשנים ארוכות. הסכם מייסדים נחתם כאשר הגוף המוקם הוא חברה בע”מ (בניגוד לשותפות בה יש לחתום על הסכם שותפים). זהו ההסכם הבסיסי בו מוגדר אופי החברה, מטרותיה, סמכויות ותפקידים של מייסדי החברה, קבלת החלטות, כיצד פועלים במקרה של מחלוקת ועוד. בעזרת עורך דין הסכם מייסדים תכללו בהסכם את כל הדברים הרלוונטיים כך שבכל מצב לו נדרש פתרון תוכלו להיעזר בהסכם וזאת על מנת להימנע ממצבים לא נעימים בין בעלי המניות וכן לחסוך סכסוכים שעלולים להגיע לבתי המשפט.

עו”ד אבידור לפיד הוא עורך דין ורואה חשבון בעל ניסיון רב  בתחום המיסוי על כל היבטיו, ניהול ותכנון מס בחברות, דיני חוזים, ניהול הון משפחתי ועוד. מוזמנים ליצור קשר.

דילוג לתוכן