אופניים חשמליים: הדגמים הכי מוצלחים ומומלצים לרכיבה בעיר

האופניים החשמליים נפוצים ואהודים מאוד בקרב הצעירים ובכלל. כיום, האופניים החשמליים משמשים רבים מאתנו ככלי רכב, ולא בכדי. מלבד היותם כלי רכב מושלמים לנסיעה בתוך העיר, הם זולים לרכישה ולאחזקה לעומת כל הכלי רכב הממונעים האחרים. כמובן שיתרונותיהם הרבים, של נוחות, מהירות, משקלם הקל לנשיאה- האופניים החשמליים נוחים מאוד לשימוש ולתחזוקה ועם יכולת של טווח נסיעה מרשים של כ- 45 קילומטרים – תוך טעינה מלאה של הסוללה בזמן של 6 שעות.

מאפיין נוסף שזכה לשבחים בדגם האופניים החשמליים המתקפלים הם בולמי הזעזועים המצוינים שחשוב להקפיד עליהם. אך אם תשאלו- לאיזה מרחק תוכלו לרכוב עמם? התשובה הידועה לשאלה זו היא – הקיבולת של הסוללה כלומר כמה אמפר לשעה. זאת אומרת ככל שהאמפר גדול יותר, כך טווח הנסיעה של האופניים גדל בהתאמה. מבחינת מרחק הרכיבה אופניים חשמליים עם קיבולת של 10 אמפר מצליחים להשלים ביצועים למרחק של 20 ק”מ. ואולם, אופניים חשמליים עם 20 אמפר יצליחו להשלים ביצועים מרשימים וכפולים מעל 40 ק”מ. אך חשוב להזכיר כי לקיבולת האמפר של הסוללה יש השפעה ישירה על מחיר האופניים החשמליים. ולכן, כאשר אתם רוכשים אופניים חשמליים חדשים מומלץ תמיד לבקש לשדרג את האמפר של הסוללה וכך תוכלו ליהנות מדגם של אופניים חשמליים שאהבתם עם טווח נסיעה מרשים ומשודרג ובמחיר אטרקטיבי.

ניתן לסכם כי אופניים חשמליים בוחרים לפי התאמתם לצרכים שלכם. כל מה שצריך לדעת על מהירות, מרחק, קיפול, משקל, בלמים, בטיחות ועוד. ראשית, הסוללה היא אחד מהאלמנטים החשובים ביותר המשפיעים על מהירות וטווח הנסיעה. כיום, מרבית האופניים החשמליים מצוידים בסוללת  48V ו 36V. בנוסף אורך חיי הסוללה בדרך כלל הוא בין שנתיים וחצי לשלוש שנים וחצי, ולכן מומלץ לרכוש סוללה שתספיק לטווח נסיעה גדול יותר ממה שאתם צריכים, מכיוון שעם הזמן כוח ההטענה של הסוללה יורד.

דבר נוסף חשוב מאוד עבור בטיחות מקסימלית ונוחות מרבית הוא לבחור את דגם האופניים שיתאימו לצרכי וממדי גופו של הרוכב. כמו כן, ישנה חשיבות רבה בבחירת השלדה לאופניים המשפיעים על המשקל שהם מסוגלים לשאת. ולפיכך, אם ברצונכם להרכיב על האופניים ילדים או שהרוכב הוא אדם בעל משקל גבוה יחסית מומלץ לבחור את האופניים עם שלדה חזקה ועמידה וגלגלי מגנזיום (משום שגלגלי מגנזיום הם יציקה אחת השומרים על יכולת עמידותם בעומס רב יותר), אז אם אתם יודעים דבר אחד או שתיים על אופניים חשמליות כדאי היה לקרות את המאמר הזה נכון?

דילוג לתוכן