אבחון גרפולוגי- מורכבויות שונות ומחירים משתנים

הגרפולוגיה היא תחום, הכולל בתוכו ענפים שונים שנבדלים במאפיינים מסוימים ובפרט במהות המטרה לשמה נעזרים בה. הגרפולוגיה הייעוצית – המסייעת לפרט, דורשת מן הגרפולוג, מלבד הידע והניסיון המקצועי גם גישה מתאימה לאנשים, יכולת להעביר להם את ממצאי האבחון באופן מתאים ובכלל יכולת להתחבר לאדם הפרטי, שכתב ידו למעשה חשף את נבכי נפשו לעיניו של הגרפולוג. גרפולוגיה תעסוקתית פועלת מול מערכת ולא מול אדם פרטי. הנבדק הוא אדם פרטי, אך מטרת הבדיקה היא צורכי המערכת, לרוב חברה או מוסד המחפשים מועמדים מתאימים לתפקידים ייעודיים. גרפולוגיה משפטית היא ענף הדורש דיוק רב. הגרפולוג המשפטי בוחן אותנטיות של מסמכים, מזהה כתבי יד וזיופי חתימות. מסקנותיו של הגרפולוג המשפטי הן הרות גורל ועשויות אף להכניס אדם לכלא. בהתאם לכך, כאשר נבדק הנושא של גרפולוג מחיר, ישנם הבדלים תמחיריים בין הגרפולוגים השונים וגם בין השירותים השונים אותם מעניק אותו הגרפולוג.

לפי מה נקבע מחירו של אבחון גרפולוגי

כמו בכל מקצוע אחר, כל גרפולוג יכול לקבוע את מחירון השירותים שלו באופן אישי ללא תלות בגרפולוגים אחרים, וזאת בין היתר על סמך ההשכלה שרכש ועוזרת לו לבצע את עבודתו בדייקנות רבה יותר. מעבר להשכלה הפורמלית, שנות ניסיון הן קריטיות בעבודתו של גרפולוג שחייב לשים לב לסימנים מזעריים שנראים כשוליים ואפילו מקריים לגמרי. גרפולוג צריך להיעזר במכשור חדשני כמו מיקרוסקופ דיגיטלי עם תאורה בגלי אור באורכים שונים ובמצלמה. מעבר לכל אלה, מחירו של כל מקרה נקבע לגופו. ראשית, על סמך הענף אליו הוא קשור: ייעוץ פרטי, אבחון תעסוקתי לחברה או גרפולוגיה משפטית. בתוך כל אחד מהענפים השונים נבחנת מורכבות המקרה הספציפי, וזמן העבודה הנדרש לביצוע מוקפד ואיכותי. לגבי גרפולוגיה משפטית, אין הדין לבחינת מסמך אחד שעל גביו נחזית חתימה אחת במחלוקת לבחינתם של חמישה מסמכים שונים שעל גביהם נחזות עשר חתימות שנויות במחלוקת. כמו כן, הופעה בבית משפט ועמידה בחקירה נגדית, או להבדיל מענה לשאלות הבהרה, על חוות דעת מומחה, תהיינה כרוכות בתוספת תשלום.

כשכל פסיק וקו הם קריטיים: לבחור רק מומחה בתחום

באופן טבעי, כאשר נצטרך לבחור בעל מקצוע בתחום מסוים, אחד הקריטריונים לבחירה יהיה המחיר. ישנם בעלי מקצוע אשר אם נהגו ברשלנות ניתן בקלות יחסית לתקן את הנזק באמצעות הזמנת בעל מקצוע אחר במקומם. עם זאת, ישנם תחומים בהם בחירת בעל מקצוע יחסית זול אך מקצועי פחות, עלולה להיות מסוכנת והרת גורל (כזה הוא תחום הגרפולוגיה). אי לכך, בגרפולוגיה בכלל ובגרפולוגיה המשפטית בפרט, בדיקות של גרפולוג מחיר צריכות להיות משניות. חשוב לבחור גרפולוג מומחה בתחום, מנוסה מאוד ואחד הרשום ברשימת המומחים של בתי המשפט.

מכון בר עמית גרפולוגיה מציע מגוון שירותי גרפולוגיה כבר מעל עשרים שנה. המכון נותן שירותי גרפולוגיה שונים ומתמקד בגרפולוגיה המשפטית – כולל בדיקות זיופים, כתיבת חוות דעת מומחה והופעה בבתי משפט אם נדרש. מוזמנים ליצור קשר.

דילוג לתוכן