להשקיע בנדל”ן מעבר לים: האם כדאי?

נדל”ן נחשב לאחד מאפיקי ההשקעה המבוקשים ביותר. זהו אפיק השקעה שיש בו יציבות רבה ונראית עליה מתמדת בו. ניתן לקבל תשואה הן על השכרת הנכס והן על מכירתו, וניתן אף לקבל החלטה להשתמש בו למגורים במידת הצורך. עם זאת, כיוון שעלות ההשקעה היא גבוהה מאוד הן בשל מחיר הנכס, הן ריביות למשכנתא והן מיסוי, רבים נרתעים מלהשקיע בנדל”ן לפחות בישראל. ככל שההשקעה בנדל”ן בארץ מעוררת רתיעה, כך רבים מתחילים לגשש סביב, ואכן ישנן אפשרויות אטרקטיביות הרבה יותר מעבר לים. קניית דירות להשקעה באירופה, לפחות בחלקים ממנה, יכולה להיות נוחה הרבה יותר הן בשל מחירי קניה נמוכים יותר והן בשל תשואה גבוהה.

מהם היתרונות של אירופה עפ”נ יעדים אחרים בחו”ל?

לאירופה  יש יתרונות עפ”נ השקעה בנדל”ן בארץ אך יש לה יתרונות גם ביחס למדינות אחרות בהן נעשות השקעות בנדל”ן כמו ארה”ב וקנדה. היתרון שלה על פני מדינות אלה היא גם בקרבה הגיאוגרפית, כך שמשקיע המעוניין לעקוב מדי פעם אחרי התקדמות הפרויקט כשהוא מגיע פיזית, יכול להגיע בקלות ובטיסה קצרה ופחות יקרה. מעבר לכך, באזורים מסוימים באירופה בעיקר בחלקה המזרחי ובאזור הבלקן אפשר למצוא דירות להשקעה במחירים נמוכים אך נראית גם צמיחה כך שהתשואה בסוף התהליך תהיה גבוהה. אם ניקח לדוגמה את גיאורגיה,  אחת המדינות האטרקטיביות כאשר מדובר על קניית דירה באירופה, התשואה הנראית בה היום היא 10-15% והיא יכולה אף לעלות מעבר לכך. בגיאורגיה ישנן גם הקלות בבירוקרטיה ובמיסוי מה שמקל עוד על המהלך.

למה לשים לב בבחירת הדירה להשקעה

כאשר  אתם רואים דירות להשקעה בבטומי הנחשבת לאחד מיעדי ההשקעה המבוקשים ביותר בגאורגיה אך גם כאשר זו השקעה בדירות בחו”ל באופן כללי, יש מספר פרמטרים לפיהם כדאי לבחור את הדירה ולשים אליהם לב במיוחד. הפרמטר הראשון הוא גובה ההשקעה. כדאי להשוות בין מקומות ולראות מה אתם מקבלים תמורת איזה  סכום. אפילו בתוך עיר כמו בטומי יכולים להיות הבדלים בין אזורים שונים כך שכדאי להשוות. פרמטר שני הוא התשואה הצפויה, גם כאן בהתאם לעיר ואף לשכונה. אם אתם מתכננים לעשות שיפוץ בנכס ולהשביח אותו, כדאי לבדוק את פוטנציאל ההשבחה: מהו ערך ההשבחה הצפוי. כדאי גם לבדוק כיצד הנכס ינוהל ויתוחזק: האם אתם אחראים לכך בתור בעליו או שיש חברת ניהול האחראית לכך.

חברת וידה טיירוס מתמחה בכל הנוגע להשקעות באירופה עם דגש על גאורגיה ובטומי בפרט. לחברה ניסיון רב והיא מכירה היטב את הנהלים, החוקים ובכלל אופן ההתנהלות במדינה כך שליווי שלה מקל משמעותית על המשקיע. מוזמנים ליצור קשר.

דילוג לתוכן